Alla inlägg under juli 2014

Av nadablogg - 28 juli 2014 00:10

Bästa cykeln

Till dig som inte tjänar klöver, här är cykeln med allt man behöver.

Lite svajig, lite grå, men alltid att lita på.

Cykeln kanske saknar en eker eller två, livet ter sig mer spännande så.

Cykeln har jag ägt i elva år, så nu är det dags att den går: till dig som är student,

eller till dig som: Gud vet vad hänt, kanske har du sålt ditt smör och bränt pengar

På Skanör, eller så vet du som jag, att gammal är äldst, att med denna cykel blir du frälst.

Växel om två, är det bästa du kan få, köp min cykel och trampa på!


VA ÄR DEN KVAR ÄN! Trots 700 spänn!!


// Otto

Av nadablogg - 15 juli 2014 13:12

Grattis!

Roligt ska du ha, på denna födelseda,  

stort ska du fira, kanske me en och annan bira.

Gammal som gatan, snart får du hälsa på Satan.

(nej skoja bara)

Snäll som få, kommer du till himlen blå, vid en ålder av 102.


När du var 22, trodde jag att du fyllt 28. Inte för att du var skrynklig,

men du verkade vara torr och seriös, likt en tråkig gös.

Fel hade jag. Du hade humor, större än gapet på en alligator, eller snarare staden Ulan Bator.

Det brukar jag tänka på, när jag går på småstads gator, där jag oftast träffar på tråkiga skator.


Grattis! mini- Rolf/ Sture, eller Grodan, kärt barn har många namn:)

Odla lite potatis och ha det gött!


Tyvärr har jag ingen present, tänkte att du får tillverka dig din egen, vill tipsa om

en festlig födelsedagsfrukost. Mmmmmm……..Mums…….



SVT: Hajk - Bengt gör smörgåspålägg

http://www.youtube.com/watch?v=Gdey6ReQGsc


Musik ska man ha på sin födelseda

http://www.youtube.com/watch?v=netkL46URjg



CHIP!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards