Alla inlägg under september 2014

Av nadablogg - 20 september 2014 03:28

Lustig händelse: städerskan kom, så jag gick ut på balkongen med en bok. Jag hade musik på i bakgrunden så jag hörde inte så noga men uppfattade att det pågick ett samtal i mitt rum. Den senila tanten hade gått in i mitt rum i tron om att rummet var hennes. Städerskan försökte på knagglig engelska säga Otto's room. När tanten fick syn på mig, kunde hon inte  förstå vad jag gjorde i hennes rum. Tillsist fattade hon att det var hon som gått fel. Städerskan pekade på hennes badkasse. Vi har alla fått likadana. Det visar sig att hon gått in i mitt rum, hämtat min badkasse och mitt träningskort och schema. Helt sjukt:)

Av nadablogg - 20 september 2014 03:17

Dagens fundering: var på din vakt när du umgås med en person som låtit måla upp ett stort porträtt av sig själv. Det är inte bara porträttet som fått en central plats i hemmet. Någon som låtit måla upp ett porträtt 140*70 cm eller större, gärna i olja, tenderar själv att ta ganska mycket plats. Dagens fundering nummer två: om en person ägnar två tredjedelar på gymmet med att spegla sig själv, och gå omkring som en tupp och nicka åt sig själv i spegeln, och resterande tredjedel till att träna, så är det förmodligen en ganska ointressant person, som sannolikt skulle bli mycket glad över ett fett porträtt av sig själv, gärna i hallen, så att ingen kan missa vilken oerhört snygg och självupptagen narcissist han är. Brukar se en sådan man här på gymmet. Han är 60-70 år och älskar att titta på sig själv. Jag tycker om att skratta, så jag tycker också om att kolla på honom. Har nästan lärt mig att skratta inombords, fast bara nästan, mitt poker face är fortfarande ganska dåligt. Stackars gubbe.....// Otto

Ovido - Quiz & Flashcards