Alla inlägg under september 2018

Av nadablogg - 20 september 2018 17:41

Befinner mig på spanska solkusten där jag är på så kallad klimatvård. Mycket trevligt. Men måste ändå nämna vad jag har noterat. Just det faktum att även solen har sina fläckar, i detta fall mitt rum. Alldeles nyss simmade det en svart mask/ larv i min toalett. Har tidigare noterat massa döda maskar i badrummet . Har även noterat den skarpa doften av mögel. Vilket antagligen är anledningen till att jag vaknar upp på morgonen med tilltäppt näsa.  Att täcket var svettgult redan innan jag anlände, att filten såg ut som en relik från andra världskriget. Att maten som serveras kommer från ett äldreboende, var något som jag misstänkte, låt oss säga pga smak och konsistens. Den misstanken blev bekräftad igår. Maten lagas på äldreboendet precis på andra sidan gatan där vi bor. 

Ovido - Quiz & Flashcards