Direktlänk till inlägg 6 september 2019

Frank Andersson förlorade sina första 40 matcher

Av nadablogg - 6 september 2019 19:16

Frank Andersson förlorade sina första 40 matcher, ändå slutade han inte. Det säger något om en människa.  Thomas Wassberg har ett citat som blivit min favorit. ”Smärtgränsen den skiter jag i!” Detta som svar på en journalists fråga vart Wassbergs smärtgräns gick.

Något som inte är lika kul är att komikern Måns Möller har cyklat 600 mil på 29 dagar genom Europa.  D.v.s 24 mil per dag. Tänk, nästan en Vättern runt varje dag i 24 dagar! Och i maj 2015 cyklade han kust till kust, 420 mil på 24 dagar, över USA. Det är för mycket för mig att ta in! Hur är det möjligt! Han ska inte kunna klara av sådant. Det är orimligt! Hade Gunde Swan gjort det, så hade jag bara ryckt på axlarna och tänkt, rimligt. Men Snälla inte en smaltjock Måns Möller! Honom vill jag inte bli imponerad av. Men nu är jag det. Att imponeras av Måns Möller är något som gör att man själv känner sig snäppet futtigare än innan.

Kanske är det så att det är samma tecken för kris som för möjlighet i Kina.


Jag har upptäckt att jag har svårt att sitta stilla. Svårt att läsa böcker, eller följa serier på tv, Netflix osv.  Känner på något sätt att jag förlorar timmar av mitt liv när jag tittar på eller läser om andra. Jag borde göra saker själv istället. Fylla mina dagar. Fick reda på att en kompis förälder har något år kvar att leva pga. Cancer, en man som precis ska gå i pension. Njuta av ledighet för första gången i sitt liv. Men istället får beskedet att han kommer vara död inom ett år. Ibland är livet grymt.


Jag har jag hunnit med att reflektera ganska så mycket. Alltså inte över något vettigt. Det gör jag sällan. Mest annat. Typ: vad hade Lars Lerins man Junior jobbat med om han inte hade det arbete som han har? Vad hade Lars Lerin gjort om han inte varit ett geni? Kan det vara så att Lasse Åberg är talanglös bortsett från sitt skapande i form konst och film.

Önskar att jag vore ett geni! Vem är Otto? Jo det är ju han som kan blanda färger och få fram ljus och stämningar på sina tavlor som ingen annan kan efterlikna.  

Tänker ibland att jag är lite som någon konstnär utan talang. För oftast svarar konstnärer att dom inte kan något annat än att vara konstnär.

En annan fundering som upptar mina tankar är: Varför är jag så kräsen när det kommer till personlighet i dejtingsammanhang. Nu har jag ändå träffat så många personer, att jag måste inse att problemet ligger hos mig själv. En sak till: Varför är det 70 % bisexuella vänster- veganer med drömmar om självförsörjning som tar kontakt med mig?? Hur naiv och bohem ser jag ut att vara egentligen? Eller ser jag androgyn ut? Vad lockar? Är det min icke macho-text. Det finns inget i min profil som säger att jag är vegan i alla fall.

 

Det sa klick, och sen har det sagt klick ända sedan dess! Nått sådant sa kungen, så brukar inte jag säga……..

Låt mig presentera hur mitt huvud fungerar/ icke fungerar under en dejt. Hur tankarna snurrar från start till mål.


Oj, shit, jag är lite sen bäst att skynda mig. Oj där står någon. Det måste vara hon! Vad olik sig hon är. Kan hon vara längre än mig? Nä, men över 1,80 i alla fall. Oj shit jag har glömt vad hon heter! Trots att vi skrivit till varandra under en månad, och nyss presenterat oss för varandra. Kan inte med att fråga, får hålla masken.

Oh, nej, kö till fikat, det här kommer bli stelt!


– Hej Otto, allt bra? Jag är här och fikar med min arbetskamrat Märta!

Oh nej, min brors svärmor.  Vad säger jag nu, vet ju inte ens vem jag är här med! Jag får bara säga Hej hej! Och släppa det. Sjukt dålig start.


Oj vad tråkigt att jag och min dejt har samma jobb.  Tänk att komma hem från jobbet och fråga om dagen varit bra, och så kan man reflektera och relatera till det mesta, usch vad förutsägbart och tråkigt.

Va! Har hon spanat in mig på någon gemensam föreläsningsdag! Ställt frågor till sina arbetskamrater om mig för att dom vet vem jag är! Satt vi i samma diskussionsgrupp under föreläsningen!!

Vi har alltså setts förut!  


Hon vill ses igen!! Vad skumt. Jag var ju skit tråkig! Det var ju superstelt! Hur är det möjligt att hon påstår att hon hade det jättetrevligt?


Sen ses vi några gånger och fler och fler funderingar dyker upp i mitt huvud! Frågor som jag inte ställer, men funderar på? Oj du har tatuerat in ett kompass i nacken, varför det! Du har nog den största tribal tatueringen i svanken som jag någonsin har sett! När gjordes den? När du var 16 eller 30? Stor skillnad.  Va!! kallar du din mamma för Morris för att hon är som Morran i Morran och Tobias!! Usch det låter ju fruktansvärt, det är ju ingen snäll beskrivning! Jag fick genast upp bilden där Morran badar med kläderna på i ett stort akvarium och kallar det för spa.


Hur skulle det se ut att fira jul tillsammans. Morran kommer hem till min bror, svajar runt i bostaden och erbjuder folk "en liten rackare", ursäktar sig för att hon ska ut och röka gula Blend, eller jag på besök hos Morran och Morrans vänner!


Så du i röstar inte i Eu valet för att du tycker att politikerna är barnsliga, och Morran röstar på SD. Det var ju nästan givet! Men hur kan du fortfarande tro att Fredrik Reinfeldt är ledare för Moderaterna? Det är ju nästan imponerande att ha så dålig koll!


Tight svart Spetsklänning och höga stövlar. Där ser man! Påminner hon inte lite om Fanny i Änglagård ändå, alltså rent stilmässigt. Hur känns det för mig egentligen? Jag som mer hade sett bilden framför mig att nästa tjej skulle ha en stil mer som Skogsmulle!  Men hon är ju väldigt snäll! En varm person, som säger massa snälla saker om mig.  Typ som att jag lagar god mat, fast jag egentligen bara har slängt ihop något, och hon är inte någon radikal vänster-vegan.  En gång var jag tillsammans med en tjej som åt ca 3 portioner av det jag lagat, utan att säga något. Till sist frågade jag om det var gott? Fick se ett vickande huvud som svarade: jo vars, det duger. Vilket kändes lika märkligt som komiskt.


Bara som ett litet inlägg: Barn är roliga utan att veta om att dom är roliga. Häromdagen bad min bror sin dotter att säga Skatan. –SATAN!


Om jag ska avsluta med att säga något vettigt! Så är det att vi klarar mer än vad vi tror. Det är bra att vara envis.  Under våren lärde jag mig hur det känns att ha blodbrist. Jag blev yr av att ställa mig upp, jag var extra trött, och mina ben sprängde för det minsta, vilket gjorde att jag fick koncentrera mig extra för att promenera i trappor och så vidare. Men eftersom jag inte visste att det berodde på blodbrist utan antog att det hade med cytostatikan att göra, så gnetade jag på som vanligt. Cyklade ca en mil Besökte alla stadens mataffärer för att hitta ingredienser som jag skulle ha till en tre rätters middag jag bestämt mig för att laga. Jag lagade mina tre rätter och umgicks med mina vänner hela kvällen. Sedan fick jag feber på natten och bli inlagd i Borås nästa dag. Visade sig bland annat att jag behövde fyra påsar blod. D.v.s en liter.  Det jag tar med mig av denna händelse är att vi karar mer än vad vi tror, och att man inte ska ge upp bara för att det är svårt. Även om vi alla inte kan vara som Måns Möller! Att vara avundsjuk på Måns Möller, vilket bottennapp!


//BitterOtto






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nadablogg - 30 juni 2020 11:50


  Dagen D är imorgon   Mina vobblers är gjorda, kajaken har införskaffats, fiskar har fångats på mina egna beten. Hulliglösa, blyfria beten med miljövänlig färg och lack. Gjorda helt för hand där det enda elektriska verktyget har varit borrmaski...

Av nadablogg - 10 oktober 2019 18:40

Idag var rottet mågat som Per Ledin skulle sagt, och Fortum fick sig en släng av den heta sleven. Vem ringer en nionde gång på två dagar, när jag har lagt på luren varje gång? Det var min fråga till Fortums telefonförsäljare. Vad är problemet! Sluta ...

Av nadablogg - 6 september 2019 20:38

Hur var dejten? Tänk dig Saga Noréns röst i en kvinnlig variant av Carl Einar Häckners kropp och knopp, med sjukt högt gångtempo. Iklädd haremsbyxa, en virkad vit väst, under detta en tunn lila T-shirt. Under den, en svart tight och tunn tröja, by...

Av nadablogg - 21 augusti 2019 12:40

Kan ju vara lämpligt att tala om att man lever. Om någon skulle läsa denna blogg och undra varför jag inte skrivit något sedan januari. Har genomgått en kraftig cytostatikabehandling för att behandla mitt Lymfom. Först var det fem behandlingar som sk...

Av nadablogg - 3 januari 2019 14:09

Likgiltigheten i ingemansland, att vänja sig vid tanken på att dö. Exakt så känns det. Det är ju ingen idé att köpa såskastrull om jag ändå ska dö, bättre att avvakta.  Att vänta på provsvar från en lymfkörtel som du opererat ut för en månad sedan, d...

Skapa flashcards