Direktlänk till inlägg 6 september 2019

Saga Noréns röst i en kvinnlig variant av Carl Einar Häckner

Av nadablogg - 6 september 2019 20:38

Hur var dejten?

Tänk dig Saga Noréns röst i en kvinnlig variant av Carl Einar Häckners kropp och knopp, med sjukt högt gångtempo. Iklädd haremsbyxa, en virkad vit väst, under detta en tunn lila T-shirt. Under den, en svart tight och tunn tröja, bylsig stickad mössa som hänger lite som en säck i nacken, vantar utan fingrar, ring i näsan, platta i örat, snus under läppen, samt grå ull rock. Typ vegan som ska ge sig själv en resa till Jamaica i 30-årspresent.  Dit hon vill resa helt själv och leva där under en månad helt på sina egna villkor. Referens: Ensamseglaren.  Drömresan för henne som älskar reggae, inget ska få störa hennes dröm, som t.ex en vän på färden.


Uppväxt på Öckerö.


Supertrevlig, lättpratad, vad hon tyckte om mig har jag ingen aning om.


Klädde ned mig så mycket jag kunde. Slitna Jeans, nopprig men go stickad tröja. Tyckte att jag smälte in i miljön ganska så bra. Stället vi åt på kunde inte varit ett mer klockrent förslag från min sida. Hon var mer Majorna än Majorna självt. Hon smälte in i miljön mest av alla, som en fluga på väggen. Maten var vegansk och gjord på råvaror som annars skulle slängts. När man ätit klart diskade man efter sig själv i en balja! SOFT!!! Utbrast hon, jag har aldrig sett någon bli så glad över att få diska. Typ kvällens höjdpunkt för henne!  Hennes reaktion gjorde de även till min höjdpunkt!


Sen tog vi en kaffe på ett café, då det var trångt och mycket folk. Samt en hög ljudnivå på matstället, så vi ville vidare just därför.


Hon var även lik en av karaktärerna i filmen Tillsammans, rent stil och utseendemässigt, och det visade sig att vi har helt olika matfilosofi. Jag äter saker utifrån att det är gott. Hon som dietist åt mat efter sammansättning. Krydda: salt. Det bästa hon visste var att beräkna mat till folk som inte kunde äta på egen hand. Sjukt tråkig syn på mat.


Man satt så tight inpå andra vänster-människor så jag var tvungen att klanka ned på människor som hyllar kommunism. Ville mest se hennes reaktion. Om hon tyckte att jag gjorde bort mig i denna miljö. Jag tror att det gick bra, då jag fick bra svar tillbaka. Ska sägas att jag fick in det på ett naturligt sätt när jag berättade om hur jag och vänner hälsade på hos en slovakisk familj i staden Trencin. En familj som blivit drabbade av kommunismen.


Ska inte ses igen, men det var kul!


Så kan mina sms se ut på en tillsynes kort och enkel fråga….


//BittterOtto

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nadablogg - 30 juni 2020 11:50


  Dagen D är imorgon   Mina vobblers är gjorda, kajaken har införskaffats, fiskar har fångats på mina egna beten. Hulliglösa, blyfria beten med miljövänlig färg och lack. Gjorda helt för hand där det enda elektriska verktyget har varit borrmaski...

Av nadablogg - 10 oktober 2019 18:40

Idag var rottet mågat som Per Ledin skulle sagt, och Fortum fick sig en släng av den heta sleven. Vem ringer en nionde gång på två dagar, när jag har lagt på luren varje gång? Det var min fråga till Fortums telefonförsäljare. Vad är problemet! Sluta ...

Av nadablogg - 6 september 2019 19:16

Frank Andersson förlorade sina första 40 matcher, ändå slutade han inte. Det säger något om en människa.  Thomas Wassberg har ett citat som blivit min favorit. ”Smärtgränsen den skiter jag i!” Detta som svar på en journalists fråga vart W...

Av nadablogg - 21 augusti 2019 12:40

Kan ju vara lämpligt att tala om att man lever. Om någon skulle läsa denna blogg och undra varför jag inte skrivit något sedan januari. Har genomgått en kraftig cytostatikabehandling för att behandla mitt Lymfom. Först var det fem behandlingar som sk...

Av nadablogg - 3 januari 2019 14:09

Likgiltigheten i ingemansland, att vänja sig vid tanken på att dö. Exakt så känns det. Det är ju ingen idé att köpa såskastrull om jag ändå ska dö, bättre att avvakta.  Att vänta på provsvar från en lymfkörtel som du opererat ut för en månad sedan, d...

Ovido - Quiz & Flashcards