Direktlänk till inlägg 10 oktober 2019

En släng av den heta sleven

Av nadablogg - 10 oktober 2019 18:40

Idag var rottet mågat som Per Ledin skulle sagt, och Fortum fick sig en släng av den heta sleven. Vem ringer en nionde gång på två dagar, när jag har lagt på luren varje gång? Det var min fråga till Fortums telefonförsäljare. Vad är problemet! Sluta ring mig! Klick. Så avslutades min monolog till någon stackare med sveriges värsta jobb. 


I övrigt har min rastlöshet nått en ny gräns. Har bakat bullar två dagar denna veckan och jag har satt en plan i verket för att bota min rastlöshet, eller i alla fall fylla ut tiden med olika saker. Jag har börjat att tälja Wobblers. Jag vet det är sjukt. Men det är bara ett delmål i en större och än mer märklig plan. Jag ska köpa en Kajak, skaffa fiskekort i två lokala sjöar, och fiska upp helst stora gäddor som jag hyser den allra största respekt för. Detta ska ske på egengjorda beten med krokar utan hullingar. Både för min och fiskens skull. Sen ska jag kroka loss dem ta ett kort och kasta tillbaka dem i sjön så att dom kan fortsätta äta mört, eller vad dom nu gör dessa krokodiler till kannibaler.


Till detta ändamål behövs också en kajak med fenor eller pedaler. Poängen är att den ska drivas fram med hjälp av benen. Den enda nackdelen är att en sådan kajak jag vill ha kostar tre gånger mer än min bil. Egentligen borde jag prioroitera en ny-are bil. Ibland startar den inte och då får jag öppna motorhuven och dra i ett snöre som pappa så fiffigt har lagt om en krånglande Vevaxellägesgivare, och då hoppar bilen igång igen. fördelen med detta projekt är att jag behöver träna inför detta. cykla mycket, springa, vara igång och träna mina axlar som jag annars tycker är relativt tråkigt. Att kombinera fiske med motion. det måste ju vara det bästa av två världar. Apropå motion så joggade jag mina fyra första kilometer sedan januari. Det var tungt, men jag ser redan fram emot nästa tur. 


Vad mer, det finns mycket som jag vill göra. I måndags fick jag svar på röntgen, inget spår av lymfom och perfekta blodprover sånär på dom vita blodkropparna som fortfarande var nedsatta men det är helt normalt. Ska även sluta med en typ av antibiotika då jag är finnigare än en pubertal tonårspojke. Förmodligen en biverkning. Jag har en tendens att råka ut för allehanda allergiska reaktioner. 


I november-december blir det  wweekend i Bratislava och sedan Refused på Berns. Underbart! 


Som galenskaparna skulle sagt: "det ska vara gött att leva, annars kan det kvitta!" Ibland alltså vill jag tillägga, det ska vara många djupa dalgångar också. Annars ser man inte höjden. 


Nä nu ska jag lösa ett Suduku eller nått. Mitt huvud är ju segare än en seg råtta som fastnat mellan Janne Josefssons tänder i jakten på nästa förnedring i "Alla mot alla" Sen kanske vi alla kan enas om att cecilia Frode är Sveriges skönaste människa! 


Hur som helst, BitterOtto är Glad! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nadablogg - 30 juni 2020 11:50


  Dagen D är imorgon   Mina vobblers är gjorda, kajaken har införskaffats, fiskar har fångats på mina egna beten. Hulliglösa, blyfria beten med miljövänlig färg och lack. Gjorda helt för hand där det enda elektriska verktyget har varit borrmaski...

Av nadablogg - 6 september 2019 20:38

Hur var dejten? Tänk dig Saga Noréns röst i en kvinnlig variant av Carl Einar Häckners kropp och knopp, med sjukt högt gångtempo. Iklädd haremsbyxa, en virkad vit väst, under detta en tunn lila T-shirt. Under den, en svart tight och tunn tröja, by...

Av nadablogg - 6 september 2019 19:16

Frank Andersson förlorade sina första 40 matcher, ändå slutade han inte. Det säger något om en människa.  Thomas Wassberg har ett citat som blivit min favorit. ”Smärtgränsen den skiter jag i!” Detta som svar på en journalists fråga vart W...

Av nadablogg - 21 augusti 2019 12:40

Kan ju vara lämpligt att tala om att man lever. Om någon skulle läsa denna blogg och undra varför jag inte skrivit något sedan januari. Har genomgått en kraftig cytostatikabehandling för att behandla mitt Lymfom. Först var det fem behandlingar som sk...

Av nadablogg - 3 januari 2019 14:09

Likgiltigheten i ingemansland, att vänja sig vid tanken på att dö. Exakt så känns det. Det är ju ingen idé att köpa såskastrull om jag ändå ska dö, bättre att avvakta.  Att vänta på provsvar från en lymfkörtel som du opererat ut för en månad sedan, d...

Ovido - Quiz & Flashcards