Direktlänk till inlägg 13 juni 2014

Istanbul (mailtråd inför resan)

Av nadablogg - 13 juni 2014 11:50

Ser fram emot resan!


 Gösta: Tråkigt att du inte fick med dig jobbet till Tel Aviv, men om du har tur, så kanske vi kan få lite spänning i Istanbul...Gezi-Parken kanske är värd att besöka:)


 Ett land med stark censur, likt en diktatur. Kanske är det nu vi får uppleva verklighetens öst. Även om det kommer ske mer söderut än vår vana trogen. Men jag hoppas och tror att vi kommer ta del av finkulturen öl, fotboll, vackra byggnader och god mat, och att vi inte märker av fulkulturen censur, herr propaganda-apparat, förtryck av Kurder, kristna och armenier, med mera.


 Vi får passa oss för att bryta emot strafflagen 301:) En lag som skulle kunna vara hämtad från Tyskland år 1933.....Vill inte att det ska gå för oss som för  Orhan Pamuk:) 


 Håller vi oss undan denna medeltidslag, så är jag övertygad om att vi kommer få en fantastisk resa.


 "Strafflagen 301 förbjuder förolämpande av den turkiska republiken  , turkiskheten får inte angripas" För detta har 10.000 personer åtalats i Turkiet".

 

 Kan det bli mer öst? eller vad säger du Reiseleiter? :)


 Skickar med en liten inspirationslänk:  


http://www.svtplay.se/video/1973433/avsnitt-6-poesi-och-journalistik-i-Istanbul



 Mycket nöje!


 // Otto


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nadablogg - 30 juni 2020 11:50


  Dagen D är imorgon   Mina vobblers är gjorda, kajaken har införskaffats, fiskar har fångats på mina egna beten. Hulliglösa, blyfria beten med miljövänlig färg och lack. Gjorda helt för hand där det enda elektriska verktyget har varit borrmaski...

Av nadablogg - 10 oktober 2019 18:40

Idag var rottet mågat som Per Ledin skulle sagt, och Fortum fick sig en släng av den heta sleven. Vem ringer en nionde gång på två dagar, när jag har lagt på luren varje gång? Det var min fråga till Fortums telefonförsäljare. Vad är problemet! Sluta ...

Av nadablogg - 6 september 2019 20:38

Hur var dejten? Tänk dig Saga Noréns röst i en kvinnlig variant av Carl Einar Häckners kropp och knopp, med sjukt högt gångtempo. Iklädd haremsbyxa, en virkad vit väst, under detta en tunn lila T-shirt. Under den, en svart tight och tunn tröja, by...

Av nadablogg - 6 september 2019 19:16

Frank Andersson förlorade sina första 40 matcher, ändå slutade han inte. Det säger något om en människa.  Thomas Wassberg har ett citat som blivit min favorit. ”Smärtgränsen den skiter jag i!” Detta som svar på en journalists fråga vart W...

Av nadablogg - 21 augusti 2019 12:40

Kan ju vara lämpligt att tala om att man lever. Om någon skulle läsa denna blogg och undra varför jag inte skrivit något sedan januari. Har genomgått en kraftig cytostatikabehandling för att behandla mitt Lymfom. Först var det fem behandlingar som sk...

Ovido - Quiz & Flashcards