Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

Tony ville knäcka smalben, jag ville spela tennis

Av nadablogg - 14 juni 2014 18:33

Uttråkad och lite lätt besviken över att ingen ville spela tennis, bestämde jag mig för att följa med på en Nostalgifestival. Väl i bilen visade det sig att festivalen kostade 150kr i inträde. 150 kr för att se bilar, rötna loppisfynd, och höra musikanter med tre ögon och fyra hälsenor vanhedra Johnny Cash. Tvi vale vilken skit. En och annan sydstats-nazi syntes också, någon som köpt ett retroporträtt föreställande en svart man, ny piltavla månne?? Minst två fall av tydlig inavel hann jag också se, två bröder ca 20 år, helan och halvan, båda med en hållning lika skarp som en ostbåge, Tänder som värsta Råttan i Råttatouille, båda bar jeansvästar med trycket Älmhult Bikers. Givetvis bar dom även keps och glasögon.


Tony körde oss dit. Han var arg. Han hade precis fått reda på att en bedragare polisanmält honom. I höstas importerade Tony en extremt lyxig Audi Q7 med extra allt. Ett vidunder, med värsta motorn. Nu äntligen skulle han fått sålt den. Tyvärr råkade han ut för en bedragare med tvål i munnen som lyckades få Tony att lämna ifrån sig bilen, innan han fått någon betalning! De skrev ett kontrakt på hur och när betalningen skulle ske, och att han skulle få 5000kr extra för att det gick att lösa på det sättet. Mannen verkade världsvan och extremt trovärdig. Sedan gick det en månad utan att Tony fick se röken av någon betalning, och bilen hade han ju lämnat.


Till sist tröttnade Tony och ringde upp bedragaren, som hävdade att han blivit sjuk och låg i Stockholm på sjukhus. Men om Tony ville ha tillbaka bilen och avbryta köpet så kunde han hämta bilen på en camping i Halmstad. Dom kom överens om att göra så, samt att Tony skulle få 10.000 kr för att solochvåraren använt hans fulltankade bil under en månads tid.


Bilen fanns på campingen, men Tony var inte nöjd, han hade fått nog av dåliga lögner och ursäkter. Han och brorsan bestämde sig för att söka upp bedragarens adress i Halmstad. Dom åkte dit och mycket riktigt öppnade bedragaren, han som ”låg på sjukhus i Stockholm”


På Tonys förslag satte de sig ned i hans trädgård för att diskutera situationen. Till sist sa Tony att han inte litade på bedragaren och att han ville ha någon form av pant tills dess att han fick sina pengar. Då hävdade bedragaren att han inte ägde något, att adressen han bodde på tillhörde en kompis. Tony ilsknade till och krävde att få titta i mannens plånbok. Sedan frågade Tony om det var ok att han tog körkortet i pant, nu när han ändå inte hade någon bil. Bedragaren vägrade. Tony blev frustrerad och bara för att få med sig någonting tog han ut ett bibliotekskort och ett golfklubbskort och frågade om han kunde ta med sig dem som pant. Det tyckte bedragaren givetvis var helt ok. På väg ut fick Tony syn på en bärbar lite äldre gasolgrill, egentligen utan värde, jag tar med mig den här också, sa Tony, tills dess att jag fått mina pengar. Bedragaren protesterade inte, men hävdade att det inte var hans grill. Ok svarade Tony, är det någonannas grill så får den personen ringa mig, så kommer jag och lämnar den på en gång! Sedan åkte Tony och brorsan.


Nu är Tony enligt mail från bedragaren anmäld för hemfridsbrott, samt att bedragaren påstått att han upplevt situationen som hotfull och att det varit den värsta dagen i hans liv.


Tony i sin tur är orolig för vad hans bil använts till under den månad bedragaren kört omkring. Bilen har ju stått på Tony hela tiden, samtidigt som den rullat 100 mil….


Tony försöker på olika sätt kolla upp bedragaren. Han vet med sig att han borde lämna tillbaka grillen, men egentligen vill han bara dit och knäcka lite ben. Se till att idioten får sitta i rullstol några månader. Hur kunde bedragaren ha mage att anmäla honom!


Nostalgifestivalen ja. Jo, det var helt ok, Tonys bror gav mig en gratisstämpel och det var fint väder:)        


//Otto

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nadablogg - 30 juni 2020 11:50


  Dagen D är imorgon   Mina vobblers är gjorda, kajaken har införskaffats, fiskar har fångats på mina egna beten. Hulliglösa, blyfria beten med miljövänlig färg och lack. Gjorda helt för hand där det enda elektriska verktyget har varit borrmaski...

Av nadablogg - 10 oktober 2019 18:40

Idag var rottet mågat som Per Ledin skulle sagt, och Fortum fick sig en släng av den heta sleven. Vem ringer en nionde gång på två dagar, när jag har lagt på luren varje gång? Det var min fråga till Fortums telefonförsäljare. Vad är problemet! Sluta ...

Av nadablogg - 6 september 2019 20:38

Hur var dejten? Tänk dig Saga Noréns röst i en kvinnlig variant av Carl Einar Häckners kropp och knopp, med sjukt högt gångtempo. Iklädd haremsbyxa, en virkad vit väst, under detta en tunn lila T-shirt. Under den, en svart tight och tunn tröja, by...

Av nadablogg - 6 september 2019 19:16

Frank Andersson förlorade sina första 40 matcher, ändå slutade han inte. Det säger något om en människa.  Thomas Wassberg har ett citat som blivit min favorit. ”Smärtgränsen den skiter jag i!” Detta som svar på en journalists fråga vart W...

Av nadablogg - 21 augusti 2019 12:40

Kan ju vara lämpligt att tala om att man lever. Om någon skulle läsa denna blogg och undra varför jag inte skrivit något sedan januari. Har genomgått en kraftig cytostatikabehandling för att behandla mitt Lymfom. Först var det fem behandlingar som sk...

Ovido - Quiz & Flashcards