Direktlänk till inlägg 22 augusti 2014

Resan

Av nadablogg - 22 augusti 2014 12:49

Jag tillfullo kittad som Mr Samsonite. Dels för kvalitén, dels för glädjen av att läsa Samsonite, som får mig att tänka på filmen Dum Dummare. Jag ska på utlandsvårdsresa till Montenegro. Idag besannades mina farhågor. Deltagarlistan kom nämligen via mail, hör och häpna över dessa nymodigheter! Kan lova att 85% av de övriga deltagarna fick sina deltagarlistor med gammelposten.  

Ulla, Harriet, Margot, det tog aldrig slut, bara gamla namn.


Otto ”the detektiv” fick genast en känsla av klaustrofobisk instängdhet och var nöd och tvungen att reda klarhet bakom dessa namn. Hitta, Birthday och Face Book gav mig följande. Av oss 20 resenärer är den älsta 76år, den yngsta är 30år, och hon tycker om hamstrar, hundar och katter, samt spela ca 15 olika spel på Face Book, framförallt ett bondgårdsspel. Jag med mina 31 år är näst yngst med marginal. Tredje yngst är 45år. Snittåldern är med mig inräknad 57 år.


Förutom en man på 60 år med dubbelnamn, så är jag enda killen. Alltså 16 damer i åldern 50-76. Blody Mary och stödstrumpor på flyget, och ett glas rött till maten, konstiga parfymer, eller helt avsaknaden av parfym, som en sur svettfabrik. Så tänker jag mig mina medresenärer.


Kanske gör det inget att mitt tennisracket inte fick plats i resväskan. Kanske ska jag läsa något annat än bara The Shining av Stephen king.  Varför inte återuppta tegelstensboken jag lånat av farfar… Albert Speer och Sanningen av Gitta Serney. Lite respekt. Moget svar på frågan: vad läser du?


Hoppas vid mitt liv att sjukgymnasterna är hårda och att träningen är individanpassad och bra. Samt att sjukgymnasterna är mellan 25-40 år, att jag kan hitta någon där att hänga med. Mardrömmen skulle vara om det är sjukgymnaster med lite lätt artros själva, som omplacerat sig till värmen på ålderns höst…


Utdrag ur brevet inför avresan som gjorde att jag fick farhågor:


”samling klockan 05:30 vid cafeterian nära ingången till Landvetter. Vår representant Stellan tar emot er där klädd i ljusblå tröja med solsymbol på vänster bröst.”


Seriöst vem ska jag bada med? Jag har snittat bad 2ggr dagen under fyra veckors semester. Vi kommer bo 200 meter från havet i Montenegro. Jag ska bada.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nadablogg - 30 juni 2020 11:50


  Dagen D är imorgon   Mina vobblers är gjorda, kajaken har införskaffats, fiskar har fångats på mina egna beten. Hulliglösa, blyfria beten med miljövänlig färg och lack. Gjorda helt för hand där det enda elektriska verktyget har varit borrmaski...

Av nadablogg - 10 oktober 2019 18:40

Idag var rottet mågat som Per Ledin skulle sagt, och Fortum fick sig en släng av den heta sleven. Vem ringer en nionde gång på två dagar, när jag har lagt på luren varje gång? Det var min fråga till Fortums telefonförsäljare. Vad är problemet! Sluta ...

Av nadablogg - 6 september 2019 20:38

Hur var dejten? Tänk dig Saga Noréns röst i en kvinnlig variant av Carl Einar Häckners kropp och knopp, med sjukt högt gångtempo. Iklädd haremsbyxa, en virkad vit väst, under detta en tunn lila T-shirt. Under den, en svart tight och tunn tröja, by...

Av nadablogg - 6 september 2019 19:16

Frank Andersson förlorade sina första 40 matcher, ändå slutade han inte. Det säger något om en människa.  Thomas Wassberg har ett citat som blivit min favorit. ”Smärtgränsen den skiter jag i!” Detta som svar på en journalists fråga vart W...

Av nadablogg - 21 augusti 2019 12:40

Kan ju vara lämpligt att tala om att man lever. Om någon skulle läsa denna blogg och undra varför jag inte skrivit något sedan januari. Har genomgått en kraftig cytostatikabehandling för att behandla mitt Lymfom. Först var det fem behandlingar som sk...

Ovido - Quiz & Flashcards