Alla inlägg den 14 januari 2014

Av nadablogg - 14 januari 2014 11:21

Hej Tysken!

Kanske dags för din 30års present snart. Jag och Sutaren har äntligen kommit fram till en fransk meny bestående av en huvudrätt och efterrätt. Vad vi ska laga tillsammans låter vi vara en hemlighet.


Filmen däremot den får vi bestämma tillsammans. Antingen under dagen-D, över ett glas vin eller två. Eller tidigare, om du har förslag. Varken jag eller Sutaren är pirater, så här kan det uppstå komplikationer.


Hemmakväll i vår stad har ett sortiment tunnare än Mr. Burns. Bill & Bull Film med Korpulent-Sven har dock ett utbud bredare än honom och brorsan tillsammans. Tyvärr är butiken lika analog som skrivmaskinen av märket Hermes d.v.s den maskin som Korpulent- Sven antas använda för att föra ned sin bokföring, sedan han för 10 år sedan tog det stora beslutet att överge gåspennan.  


Enligt en vän till en vän av Fixarfrasse, så är det 100 % klart att Korpulent-Sven ska investera i en Comandor 64 som ska lösa alla problem. En digital filmkatalog ska upprättas. Korpulent-Sven ska bara skaffa ett extra telefonnummer till butiken, så att modemet via telefonjacket inte bryts när brorsan beställer hemkörning från lokala Pizzerian vägg i vägg.


Tyvärr är sannolikheten för denna smått otroliga teknologiska resa ca 0,05 % stor. Så risken är att du, jag och Sutaren får brottas och kippa efter andan i en butik som mer eller mindre kan jämföras med en trång ångbastu, med ett register som förmodligen skapades efter en Halv flaska ren Vodka.


Men har vi tur, så jobbar Korpulent-Sven, och han skulle mycket väl kunna vara stadens Rain Man. Jag kan tänka mig att filmkatalogen sitter inpräntad i hans huvud likt Katlamärket på Jossis bröst i Bröderna Lejonhjärta.


Tillsist: ge du förslag på dagar som du har möjlighet till denna kulinariska afton, så försöker jag och Sutaren att enas om någon av dessa dagar.


ā plus tard

Ovido - Quiz & Flashcards