Alla inlägg den 7 september 2013

Av nadablogg - 7 september 2013 09:22

Masters of War- Bob Dylan

Av nadablogg - 7 september 2013 08:49

World Gone Wrong tänkte jag. Sedan körde jag ned huvudet under täcket för att slippa lukten av grannens morgon-baj.


Där stod hon blond och fräknig. Regnet öste ned och hennes långa hår klistrade sig på kinderna. Hon berättade om olika projekt i världen, samtidigt som hon huttrade av kylan och kämpade emot sitt eget snor.  


Klart jag blev medlem i Läkare utan gränser.




– Hej får jag fråga en sak, bryr du dig om miljön?


Vad ska man svara? Nä vad är det för skit, har jag aldrig hört talas om?


Svarade: 

– Jo det gör jag väl…..


Han kontrade:

– Vad bra, för just nu håller vi på med följande projekt, och det är bra för det här och det här. Vad tycker du om det?


Är nu medlem i Greenpeace


Började skratta* efter att ha fastnat på stan med någon från Rädda Barnen. Tyvärr skrattade jag lite olägligt…. just när hon berättade om världens fasor…Syrien och så….

Fick dåligt samvete över detta, så:


Nu är jag även medlem i Rädda Barnen.


Amnesty International: Here I Come!


*Jag skrattade, eller snarade log stort, och hade svårt för att hålla skrattet tillbaka därför att jag har så svårt att säga nej, tänkte: Hur hamnar jag alltid här. Om jag hamnar här, varför kan jag inte med att dra den vita nödlögnen: Underbart jobb ni gör, men jag är redan medlem, så ni får värva någon annan! Ett litet tips till er som inte har samvete som snövit…..

 

  





Ovido - Quiz & Flashcards