Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av nadablogg - 9 augusti 2013 08:26

Hej Maria! Vilket trevligt initiativ med klassfest! Jag har med lite lätt oro noterat att yrvädret, eller snarare landminan Moström glatt tackat ja till inbjudan. Min oro grundas i att jag befarar att den gränslösa fröken Moström ska vara alltför upp i det blå och förväxla mig med dessert.  Är inte säker på att den allmänna platsen avskräcker henne, hoppas därför att jag kan sitta en bit bort.(har fortfarande mardrömmar från Ronaldos fest, och har inga planer på att sluta mina dagar som Rödluvan.)  Men givetvis kommer jag. Ha det gott!! Otto!    


Av nadablogg - 9 augusti 2013 08:13

För ett halvårsedan eller så, så skickade jag ett brev utan avsändare. Ett hyllningsbrev till Schulman Show. Undra om det kom fram:)   


Hej Alexander!


Skönt att se vitfisken, mannen bakom blekmedlet Klorin åter i studion. Det förvånar mig att marknadschefen för just Klorin inte tagit ett järngrepp om synonymen till vit (Markus). Eller är det rent av så att det redan skett, kan det vara så att Markus stora integritet som skribent och recensent hindrat honom. Är det värdigheten som norrländsk man, den starka tilltron till jantelagen och önskan om att fortsatt kunna titta sig i själv i spegeln och bli bländad. Bländad, ja inte av sitt ego, utan av reflexionen som uppstår när Markus tittar sig i spegeln.  Är det därför vi inte sett honom göra reklam för Klorin??


Markus har annars alla möjligheter att bli Sveriges motsvarighet till Chuck Norris. Va är Markus hård! Kanske någon tänker. Nä! Mjölpaketet (Markus) är inte hård, han är vit! Det borde gå att skämta om, likt Chuck Norrisskämt.


”The white Stripes bildades efter att det sett Markus Larsson” 


Alexander du är ju uppenbarligen helt ointresserad av musik. Vad gör Markus då i din studio, kan man undra! För mig är det uppenbart. Du är besatt av döden och måste ständigt ha den närvarande, här i form av vattenliket Markus, du vill se någon som är lite mer dekadent än du, bara för att försäkra dig om att det inte är dig som liemannen hämtar härnäst.  Men du vågar inte se döden i vitögat, bara snegla lite lätt på den, därför sitter ofta någon vital och härlig kvinna mittemot dig, livet personifierat med livsglädje och spontanitet.


Du uttrycker ofta att du blivit besatt av något eller någonting. Jag kan inte säga att jag är besatt av Schulman Show, men jag följer varje avsnitt med nöje. Det vill säga alla avsnitt utom ett: avsnittet med Claes Elfsberg. Jag led med dig. Det var som att återuppleva Sveriges  0-0 match emot Turkiet i fotbolls-EM år 2000. (utsedd till EM:s tråkigaste genom alla tider). Det var inte ditt fel, du bjöd upp gång på gång men Claes Elfsberg vägrade dansa.  


Vem är Sveriges motsats till Claes Elfsberg?! Vem vågar bjuda upp till dans, vem vågar säga exakt vad han vill, vem är spontaniteten personifierad, livsglädjen och den okonstlade friheten, med andra ord vem är mest lämpad som gäst i succéprogrammet Schulman Show?!  Jo det är givetvis min barndomsidol Carl Einar Häckner.


Avslutningsvis: Hanna Widell, vad hade Schulman Show varit utan dig?! Du är som den kvinnliga motsvarigheten till Erik Haag. Skön, cool, spännande och en livserfaren glädjespridare med en intelligens som av vissa säkert underskattas på grund av ett härligt språk. Ett underbart språk skulle jag vilja säga, ett inkluderande språk som är varmt och går hem i alla läger. Du är en person som aldrig försöker göra dig för mer. Kort och gott en smått fantastisk person!! Om jag skulle rangordna olika offentliga individer utifrån vilka jag tror är benägna att använda sig utav härskartekniker så skulle du komma sist. Det finns inte på kartan.


Tack för ett bra program!


Ps. Markus du behövs i Schulmans Show inte minst för att dämpa Alexanders hybris, det behövs en motpol. Snälla hjälp också Alexander att vidga sina vyer i musikens värld!  Borde vara en punkt i programmet.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards