Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av nadablogg - 15 augusti 2013 07:43

Chances Are med Bob Marley

Av nadablogg - 15 augusti 2013 07:39

Tidigt inlägg?? Jo tack. Frivilligt? Något val? Knappast! Inte när man bor granne med familjen ”Hippie”. I ett hus med väggar lika tunna som rispapper. Dom senaste dagarna har min irritation eskalerat. Orsak, knarrande dörr till deras badrum. Mitt sovrum är granne ned hippiefamiljens badrum. Igår natt vaknade jag 04:30 av den knarrande dörren. Jag flög upp med hjärtat i halsgropen då jag trodde att någon öppnade dörren till mitt sovrum. Efter en halvtimma då jag precis somnat om, knarrade det igen. Trött och lättirriterad som jag var, skrek jag tydligen rakt ut HÅLL KÄFTEN!!


 I natt var det dags igen och har nu varit vaken sedan 04:30 ögonen känns som en grusfabrik, och jag är arg. Detta inlägg skrivs av en orsak, att stoppa mig själv från att göra något dumt, avreagera mig genom skrift, istället för min första impuls: leta upp min olja 5:56, gå till deras ytterdörr, plinga på i tre sekunder med den högsta frekvens mitt finger kan uppnå, därefter kasta in oljan genom brevinkastet och smälla igen. Under de tre timmar jag nu varit vaken, har jag kommit på mig själv med massa saker. Exempel:


familjen hippie tycker om ljudet när dom släpper ned toalocket, dom puttar locket så att det faller med en rejäl duns. Alla tider på dygnet. Skulle därför vilja köpa dem en toalettsits som stänger sig självt, mjukt och fint. Hänga den på deras ytterdörr, plinga på, och gå in till mig igen. Jag är trött på att dela husvagn på Sveriges sunkigaste camping. Det är känslan i mitt hem. Jag är fången och inneboende hos en hippiefamilj. Tackar vet jag min förra granne: Ensamstående kvinnlig präst. Märkte inte av hennes existens.  


Mest av allt är jag arg på husets lyhördhet. Spolar någon vatten så hörs det rejält i ledningarna. Letar någon tandborste i badrumsskåpet, så hörs det med eftertryck.


Skulle dom spela plockepinn på badrumsgolvet så skulle det höras, så det kanske inte är hippiegrannarna jag ska vara arg på. Men någon måste jag kasta min ilska på, och hur kan det var möjligt att öppna och stänga en badrumsdörr fem till sex gånger under två timmar mitt i natten, eller tidigt i ottan??  


Jag har varit inne på hemnet flera gånger de senaste två nätterna. Kom på mig själv med att jag inte längre kollade lägenhet, utan hus….


God natt! Nu ska jag, surgubben och min svidande grusfabrik till ögon sova i 1000 år!

 

   


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards