Alla inlägg under augusti 2013

Av nadablogg - 8 augusti 2013 12:20

God morgon! Här kommer en förklaring på Anders fina ord: Altruism= motsats till egoism, oegennytta, kärlek till nästa, osjälvisk person. Klart att detta alltid är egenskaper som Anders ser hos en kvinna då han aldrig upptäckt dessa egenskaper hos sig själv. Anders, Mannen vars favoritord är fuck off, samt att omhändertagande inte finns med i hans vokabulär. Nä, självservice är Anders melodi och han kan inte få någon att tro att hans husgud är Simone de Beauvoir. Inte då han utropar sig själv till geni efter att ha gjort kopplingen Messi- Messias….Nä Anders egentliga husgud är utan tvekan Berlusconi. Anders blåser i sin visselpipa och skriker fuck off när han tröttnat på någons sällskap eller argumentation. Anders= mannen som vet hur man slår sig själv för bröstet. Att han skulle vara feminist är lika troligt som jungfrufödsel…..

 

Av nadablogg - 8 augusti 2013 11:48

Hallå där! Som Filip Hammar skulle uttryckt sig. Tack för den trevliga tillställningen i går. Som alltid givetvis! (Filip Hammarspråk) Eller ska jag kanske hälsa som följer. Uhhhh Mr-T some party you had last night huuu. I vilket fall som helst, lycka till med den stora städningen. Men som sagt jag vet ju att du har vanan inne, många svarta säckar kommer det att krävas…….


Ps:

Tveklöst årets godaste kaffe, med eller utan glaskross. Klart att du har en tång i köket……                    

Av nadablogg - 8 augusti 2013 11:41

Vi kan väl säga så här, jag kräktes två gånger första dagen jag flyttade in. Så äcklig är Svante. Visualisera följande: du har just ställt av hela ditt flyttlass i en helt ostädad lägenhet som luktar gamla sopor och äldre unken herre. Tänker att det luktar mummelman, även om det säkert är en dryck.


 Hela köket är kletigt och det har runnit brunt här och där. I diskhon ligger världens äckligaste disktrasa i en hink av svartbrunt vatten. Dammråttor dansar omkring i hela lägenheten.


Tänk dig att du ska gå in i badrummet för att borsta tänderna på kvällen. Du öppnar dörren och ser hur handfatet är helt brunt, även delar av kaklet. Du ser också skäggstrån lite här och där och ibland klumpvis. Badkaret är smutsbrunt. På handfatet står en rödbetsburk, i den ligger en klassisk tvål som badar i lite äckligt vatten och är brunsvart och sprucken. Du vänder dig emot toaletten och får syn på två stycken toalettborstar en på varje sida om toaletten. Den ena har en gång i tiden varit vit. Nu är den brun, och ligger i något konstig äckligt vattenbad. Det finns en behållare med vatten under borsten. Fläkten i badrummet har slutat att fungera för att den har dammat igen. Det är kvavt och unket. Låt mig säga så här:


Jag gick in för att borsta tänderna, fick syn på tvålkoppen, kunde inte stoppa mina kväljningar, utan spydde rätt ned i handfatet. Kallsvettig och likblek flydde jag i panik till köket i hopp om att borsta klart tänderna och bli av med spysmaken. Men i köket nåddes jag av en blandning av äcklig herrdoft och sopor. Samt Sveriges äckligaste disktrasa. Här kom spya nummer två. Jag gav upp, gick och lade mig alldeles kallsvettig och med en smak av spya.  I ett sovrum som luktade unken herre och mummelman. Nämnde jag att det var mer eller mindre stopp i alla vattenlås och avlopp? Eller att jag har min bild klar över vad Svante är för en typ av person, vilket gör det hela ännu äckligare.


Svante 61 år gammal och arbetar som bibliotekarie. Källor: Google och Svante själv. Svante hade bland annat en extra säng i sitt kök! Mysko. Han hade precis varit en månad i Thailand. Nu skulle han hyra ett hus mitt i skogen. Men först skulle han ut och resa ”se världen” i fem månader!


Min slutsats: Svante ska åka till Asien och slampa runt med så många han kan hitta. Sedan tar han med sig en fru hem till sin lilla stuga i skogen. (Fast det är bara mina tankar som skenar iväg, Svante kan mycket väl vara sveriges godaste människa, kanske är han volontär)


Ps: Har jag sagt att Stubbet är helt störd?! Hon måste ha ramlat i en puckelpist som liten, tror att det lossnat några viktiga delar, något ligger nog och skramlar där inne. Typ hennes överjag. Har tankar på ge henne förslaget att söka jobb som vinstutdelare på postkodlotteriet. Dom verkar ju söka galna personer utan takt och ranson.


Död åt Tengil! Ramla aldrig i en puckelpist, ha det gott, rid och ha kul så blir det en fin jul. Nä nu spårar jag ur, värre än Mikael Wiehe! Ha det!   

Av nadablogg - 8 augusti 2013 11:33

I mitt trapphus bor det en nazist. Hon är ca femtio år, har blont hår, blå ögon och ett iskallt leende. En vän av ordning och gulligull. En perfektionist ut i fingerspetsarna. Kör en dyr Mercedes. Okay hon är inte nazist……

Men hon är en diktator med en blick av is. Trapphusdiktatorn, nej föresten där har jag fel igen. Gårds- och trapphusdiktatorn ska det vara.


Ibland gör hon olika tillslag, eller delar ut olika order till oss här på gården.    


Av nadablogg - 8 augusti 2013 11:19

Hej. Ibland känns det som om himlen är gjord av sten. Precis som Håkan sjunger. Men när livet känns så där obeskrivligt bra, att det inte ens går att beskriva, den känslan har nationalteatern av alla band verkligen satt fingret på: ”Det finns skönhet i flodens silversånger. Det finns skönhet i gryningssolens sken. Men då ser jag i min älskades öga. En skönhet större än allting som jag vet.”

     

Visst är den bra! Kärleken. Det måste ju vara det som är meningen med livet. 


Tycker ni att jag har en flummig inledning? Ja då beror det på att jag alltid varit lite av en drömmare. I alla fall om vi ska tro min pappa och det får vi väl göra. Han brukade ofta komma förbi och säga: ”sitter du här och filosoferar, min lille filosof.” När han sa så brukade jag bli irriterad, i dag tycker jag att det var ganska roligt sagt av pappa.    


Fast nu får jag lägga ned. Det var ju varken musik eller min pappa jag tänkte recensera, utan jag tänkte bara skriva några tankar om hur det kan upplevas att födas och leva som……

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards